Hold beskrivelser

Mit primære mål er at give plads til alle, Yoga skal ikke se ud på nogen bestemt måde, og forskellige kroppe har forskellige behov.

 

Personlig ro yoga (Tinna Maria)

Personlig Ro yoga er en blid form for yoga hvor der primært er siddende og liggende Hatha asanas (stillinger), enkelte stående stillinger kan forekomme. Der vil være et stort fokus på åndedræt og arbejdet med bindevævet via mindre flows og længere tid i strækkene. I disse sessioner vil der blive brugt blosters (yoga pøller), blokke, bælter, tæpper og puder til at støtte dig i enkelte stillinger.

Denne klasse starter og slutter oftest liggende, og gør gerne brug at de hjælpemidler der støtter op, så hele praksis bliver en go oplevelse.

Der er måtter, bolsters, blokke og bælter til fri afbenyttelse – medbring selv et tæppe eller to og evt pude(r) og vand.

.

Restorativ Yoga (Tinna Maria)

Yoga i hvile. Stressfri Yoga er primært liggende og siddende stillinger hvor du støttes af puder, blokke og tæpper i 5-10 min i hver stilling. Tempoet er helt roligt og der er go tid til at komme ind og ud af stillingerne.

 

Disse klasser er et pusterum fra hverdagens ræs og en mulighed for at geare helt ned. Her er nærvær, nydelse og forkælelse i højsæde. Stressfri Yoga er specielt velegnet for dig som mærker stress i din hverdag (søvnproblemer, over/undervægt, uro i krop og sind osv), men kan også være go for dig som har en form for fysisk (varig eller midlertidig) skade der hindre dig i en mere fysisk aktiv praksis.

 

Yin Yoga

Yin Yoga bliver mere og mere populært i Danmark. Yin Yoga er en stille meditativ yogaform, hvor der arbejdes på at skabe mere plads i bindevævet – det der er mellem alt andet i kroppen. Bindevævet kan betragtes som kroppens lim – det der holder kroppen sammen og giver kroppen dens struktur. Nogle fordele ved Yin Yoga er:

  • Beroligere og afbalancerer krop og sind
  • Sænker stressniveau
  • Smidiggør bindevævet
  • Forebygger/bearbeder blokeringer i kroppen – fysisk, mentalt, energetisk
  • Styrker stofskifte og kroppens evne til naturlig udrensning
  • Øger generel fleksibilitet og bevægelsesfrihed i kroppen
  • Hjælper mod træthed og migræne
  • Giver dybere afslapning og eftergivenhed

Yin yoga er siddende og liggende yogastillinger, der som hovedregel udføres med afslappede muskler. Du vil typisk være 3-5 minutter i hver stilling, hvor du bruger åndedrættet, og tyngdekraften, til at åbne bindevævet og dermed komme dybere ind i stillingen. Yin Yoga er et oplagt supplement til alle andre former for fysisk motion.  Alle kan være med til yin yoga – det handler ikke om at være smidig, men at møde din krop og dig selv, hvor du er, acceptere det, og derfra åbne op og skabe plads i kroppen. Mere plads i kroppen giver automatisk også mere plads mentalt.